Thursday, February 28, 2008

TOT di Kem PLKN Semarak, Pekan, Februari 2008


TOT ini adalah TOT Modul Kenegaraan dan Khidmat Komuniti (MKNKK)pertama untuk tahun 2008. TOT ini telah memecahkan rekod pelaksanaan mana-mana TOT MKNKK sebelum ini kerana diadakan di dalam kem PLKN ketika wira-wirawati sedang dalam latihan. bayangkan anda sebagai jurulatih sedang melalui tempoh latihan di mana wira-wirawati berada di sekeliling anda. selain itu, TOT kali ini berlangsung serentak dengan demam pilihanraya yang melanda seluruh negara. ketika warganegara Malaysia yang lain sibuk berkempen; kami pula sibuk berLDK.
Seramai 63 orang peserta yang terdiri daripada 19 lelaki dan 44 orang perempuan terlibat. Barisan fasilitator pula terdiri daripada 7 orang.
salah satu aktiviti pembinaan pasukan...
Anarki Game - Kemuncak Pembinaan Pasukan dengan penghayatan lagu 'Warisan' oleh peserta dengan perasaan sebak dan terharu..tahniah kepada semua yang telah sedar dan mengerti perjuangan kita semua untuk bangsa...

16 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

salam warisan perjuangan....

braderjamal masih terdengar dengar tangisan dan ketawa rakan rakan seperjuangan peserta TOT Modul Kenegaraan dan Khidmat Komuniti...kepenatan hampir 11 hari di Kem PLKN Semarak Pekan, Pahang terbayar dengan tercapainya objektif TOT dan tersemainya semangat patriotik dikalangan peserta. Kami barisan fasilitator sekali lagi memohon maaf kiranya sepanjang pengendalian TOT banyak kelemahan dan kekurangan....marilah kira rakamkan kenangan kenangan itu dengan menghantar gambar gambar yang menjadi koleksi rakan rakan perjuangan khidmat negara di blog ini....salam khidmat negara untuk semua.....braderjamal.

Anonymous said...

selama dua tiga bulan ni semua akan merindui - deburan ombak, lambaian rhu, tempias air garam, lecah di jalan bertar sepanjang mengejar kelas... paling utama, kemesraan kita semua - HALIMIHALIL

PeDaNg_LaUt said...

kepada geng2 tot semarak pekan, saya ucapkan selamat walau dimana kalian berada, terutama utk budak2 lelaki yg duduk di dorm berantu semarak pekan, aku nak korang sent email kat aku pendekar_laut@yahoo.com kat cni aku nak ucapkan selamat pengantin baru kat zue, yang selamat diijabkabul 8haribln baru nie, dgn ucapan jgn gelojoh2... hahahaha, mintak maap xleh datang psl ujan lbt ahad baru nie...kepada geng2 fasilitator, mintak ampun saya pohonkan terutama cikgu halimi dan cikgu zul psl telah di campak keluar dari dewan oleh kami semua... selamat walau dimana kalian berada.

PeDaNg_LaUt said...

lupa plak nak beritau nama, nama saya saiful... hehehehe jgn marah aaaaa.

nad said...

salam..1stly sy nak ucapkan thanx a lot buat fasi2 tot ni krn tnpa u all sy tkkan t'sedar dr mimpi lg, dan sy xtau betapa pentingnya sy kpd negara ni..buat teman2 seperjuangan..harapan sy smg kita semua dpt menjadi JL PLKN yg terbaik..kenangan b'sm korg sume tkkan kulupakan..-NAD-

Unknown said...

siapa itu!!!! coba teka!!! haha mis u all..kpd geng tot tanx, korang sume mmg best, korang byk bagi inspirasi..tanx, fasi2 cikgu k n the geng tanx a lot..tak terbalas jase cikgu2..harap sume sihat n dibawah lindungan Allah slalu...control prasaan mesti ade yg tekezut lagi dgn result election..:-), salam tuk semua..harap jgn lost contact, zass.lid@gmail.com, khalid..

Anonymous said...

Oooo engkau saiful.. konon pedang laut... haritu enampuluh orang lawan dua orang berani la... kalau berani jom berjuang one by one dengan keris laut ni... apa-apahal pun sampai-sampaikan pada rakan jl lain tentang blog ni kita berkongsi apasaja...jadikan hubungan kita bermakna; berkhidmat untuk negara

PeDaNg_LaUt said...

hahahaha pedang laut kembali, buat cikgu halimi gua sambut cabaran lu utk one by one, tp sudahkah cikgu halimi pikir abis2??? keris nak lwn pedang??? mcm tak mampu je... sebagai buah tangan utk cikgu halimi terima lah hikmat ini.... tetakan pemusnah pendekar laut kuasa 750ribu Hp(horse power) heheheehehe lwn jgn x lwn....

PeDaNg_LaUt said...

kepada kawan2 yang dapat panggilan jd JL aku ucapkan tahniah, aku x dapat lg panggilan, tp aku x sedih psl aku percaya aku akn j JL gak, antara cpt ngan lambat je.. kepada kawan2 yang x dpt panggilan lg, jgn sedih kerana kalian pasti akan dipanggil, kepada JL2 aku nasihatkan jlnkan tanggungjwab dgn sepenuh hati, jgn ingat nak gj je, didiklah ank bangsa kita dengan baik2 jgn biarkan ank bangsa kite terus hanyut dgn cabaran dunia yang semakin hebat...

Anonymous said...

masa utk mendidik remaja supaya diaorng menjadi manusia yang berkualiti....

Anonymous said...

pedang_laut... tunggulah sedikit masa lagi... tatkala tiba seruan berkhidmat untuk negara.. jangan pula kaulari menudung diri.. perbkali diri dengan ilmu dari sekarang... setakat kuasa hikmat berkuasa kuda apa barang!! gunakan kuasa kemahiran melayan mendengar.. gerenti terkulai pedang dengan tuan-tuan pedang (cuma di hujung lidah je..heh!)

Anonymous said...

jgn si keris risau, aku pedang laut tgh bertapa utk mempertingkatkan lg kemahiran melayan dan mendengar aku, disamping ilmu sampingan iaitu frasakata.... lupa nak beritau, aku terpaksa melapor jd jurulatih pada bln 4 kerana aku ada masalah pemberhentian kat tempat aku mengajar skrang...

Anonymous said...

a'kum, mana kawan2 tot pkn sekelian, senyap je tanpa kabar berita... apa2 pn aku ucapkan tahniah kerana korang dapat menjadi jurulatih plkn, utk pengetahuan korang aku telah di tawarkan kontrak, korang plak mcm ner???? apa2 pn aku ucapkan tahniah kat korang, jgn lupa email @ msg aku.. nie no phone aku 0199393147...

pedang_laut said...

apsal semua senyap tanpa khabar berita???? amacam duk kem best ke x??? kpd khalil aku ucpkan tahniah kerana skrang di lantik menjadi kj, dan juga fasi utk pembinaan karakter.. jgn lupa hubungi aku.. epul.

Anonymous said...

Kepada pedang_laut, hang skang dok kem mana?